Fuziunea unor companii se poate intampla din mai multe motive. Desi foarte putini proprietari de afaceri isi construiesc afacerea in asteptarea fuziunii, intr-o zi, cu o alta companie, fuziunile de afaceri potrivite pot fi foarte benefice.
Cuprins:
O fuziune a unei companii are loc atunci cand doua firme se reunesc pentru a forma o noua companie, cu un stoc combinat. Desi o fuziune este, de obicei, considerata ca o impartire egala, in care fiecare parte mentine 50% din noua companie, acesta nu este intotdeauna cazul. In unele fuziuni, una dintre entitatile initiale detine un procent mai mare de proprietate asupra noii companii.
De ce fuzioneaza firmele?
Fuziunile reprezinta o modalitate excelenta pentru doua companii cu experienta si expertiza unica de a se reuni si de a forma o afacere care este mai profitabila decat au fost cele doua entitati pe cont propriu. Exista mai multe motive pentru care doua companii ar putea dori sa fuzioneze. Uneori, din comoditate, iar alteori, din necesitate. Indiferent de specific, scopul unei fuziuni este de a profita de oportunitatile de pe piata, care ar putea aduce beneficii ambelor afaceri. Companiile ar putea cauta sa profite de sinergiile financiare, de oportunitatile de eficienta, de noua dinamica a pietei sau de o sansa de diversificare a produselor, printre altele. Companiile pot vedea oportunitati prin fuzionarea liniilor de produse sau prin reducerea concedierilor, cum ar fi sa aiba doi directori financiari, cand unul ar fi suficient pentru ambele companii, daca acestea se unesc.
O fuziune de companii are loc atunci cand doua intreprinderi cu sinergii similare decid ca a fi o companie impreuna va aduce mai multe profituri decat a fi doua entitati separate. In timpul unei fuziuni, companiile implicate sunt susceptibile de a suferi o restructurare destul de mare in ceea ce priveste conducerea corporativa si operatiunile. Atunci cand are loc o fuziune a unei companii, cele doua companii egale isi pot transforma stocurile anterioare intr-un singur stoc nou, combinat. In primul rand, acestea trebuie sa decida cat valoreaza fiecare companie, iar apoi impart dreptul de proprietate asupra noii companii in consecinta. De exemplu, se poate determina faptul ca compania A valoreaza 100 de milioane de dolari, iar compania B are o valoare de 200 de milioane de dolari, ceea ce face ca valoarea combinata a noii companii sa fie de 300 de milioane de dolari. Prin urmare, stocurile de la fiecare dintre companii vor fi cedate, iar pe numele noii companii vor fi emise actiuni noi, pe baza evaluarii la 300 de milioane de dolari. Proprietarii de actiuni de la compania A ar primi o actiune din noua companie, iar proprietarii de actiuni de la compania B ar primi doua actiuni din noua companie. Desi crearea unui stoc nou-nout cu noua entitate este ideala, in teorie, nu este intotdeauna ceea ce se intampla. De fapt, adesea, atunci cand doua companii fuzioneaza, o companie alege sa cumpere actiunile comune ale celeilalte companii de la actionarii sai, in schimbul propriilor actiuni.
Care este diferenta dintre o fuziune si o achizitie?
Fuziunile si achizițiile sunt, adesea, confundate ca termeni interschimbabili, dar exista cateva diferente. Desi ambele implica combinarea a doua entitati, o achizitie este atunci cand o companie o cumpara si o controleaza pe cealalta, in timp ce o fuziune este atunci cand doua companii se reunesc pentru a forma o noua entitate. De cele mai multe ori, nu sunt implicati bani intr-o fuziune, in timp ce o achizitie este atunci cand o companie plateste pentru a cumpara o alta companie, fie cu bani, fie prin emiterea de actiuni sau asumarea datoriilor sau o combinatie a tuturor acestor metode. Cu o achizitie, compania care a achizitionat va ramane in activitate, iar compania care a fost achizitionata nu va mai exista. Deoarece o achizitie sau o preluare implica o companie consumatoare de cealalta, conducerea, in ambele companii, ramane, adesea aceeasi. Fuziunile, pe de alta parte, implica, frecvent, restructurarea conducerii corporative, ceea ce poate cauza probleme atunci cand ambele companii au lideri indrazneti cu idei diferite despre cum sa conduca noua organizatie. De exemplu, probabil ca va trebui sa decizi care CEO sau presedinte al celor doua companii care fuzioneaza va conduce compania nou fuzionata. Desi unele companii care fuzioneaza incearca sa-i faca pe directorii executivi ai ambelor companii sa imparta conducerea printr-o structura de co-CEO, aceasta strategie rareori functionează bine, conform specialistilor in afaceri si marketing. Acesta este un lucru de care liderii de afaceri ar trebui sa tina cont atunci cand iau in considerare fuziuni versus achizitii.
Exista cinci tipuri principale de fuziuni de companii: conglomerat, orizontal, vertical, extinderea pietei si extinderea produsului. Tipul fuziunii se bazeaza, in principal, pe industrie si pe relatia de afaceri dintre cele doua companii care fuzioneaza.
Fuziunea conglomeratelor. O fuziune de conglomerat este o combinatie a doua companii din industrii diferite si activitati comerciale nelegate. Beneficiile unei fuziuni de conglomerat includ diversificarea operatiunilor comerciale, vanzarea incrucisata a produselor si minimizarea expunerii la riscuri. Un exemplu binecunoscut de fuziune a unui conglomerat a fost atunci când The Walt Disney Company a fuzionat cu American Broadcasting Company (ABC).
Fuziune orizontala. O fuziune orizontala este combinarea a doua companii din aceeasi industrie; aceste companii pot include concurenti directi si indirecti. Beneficiile unei fuziuni orizontale includ o putere de cumparare mai mare, mai multe oportunitati de marketing, mai putina concurenta si o acoperire mai mare a publicului. Specialistii in afaceri si marketing au spus ca acest tip de fuziune este comun in industria restaurantelor, unde diferite marci de restaurante fuzioneaza, pentru a ajunge la o baza mai larga de clienti si pentru a obtine o putere de cumparare mai mare de la aceiasi furnizori. De exemplu, in 2019, Papa Murphy's, o companie din domeniul pizza, a fuzionat cu o companie numită MTY Food Group – care detine restaurante precum TCBY, Cold Stone Creamery si Planet Smoothie – ceea ce i-ar permite noii companii sa aiba un sistem centralizat in ceea ce priveste departamentul de marketing si publicitate si departamentul de vanzari francizate, au mai spus acestia.
Fuziune pe verticala. O fuziune verticala este combinatia a doua companii care opereaza in etape diferite ale aceluiasi lant de aprovizionare, producand bunuri sau servicii diferite pentru acelasi produs finit (de exemplu, o companie vinde ceva celeilalte companii). Beneficiile unei fuziuni verticale includ un lant de aprovizionare mai eficient, costuri mai mici si un control sporit al produselor. Un exemplu de acest tip de fuziune este atunci cand The Walt Disney Company a fuzionat cu Pixar Animation Studios pentru animatiile inovatoare si angajatii talentati.
Fuziunea extinderii pietei. O fuziune de extindere a pietei, similara unei fuziuni orizontale, este combinatia a doua companii din aceeasi industrie; cu toate acestea, in aceasta fuziune, cele două companii sunt de pe piete separate. Beneficiul principal al acestei fuziuni este extinderea si cresterea cotei de piată. Specialistii in afaceri si marketing au spus ca acest tip de fuziune este frecvent intalnit la banci. In vreme ce guvernul implementeaza mai multe reglementari si conformari din partea bancilor, uneori, bancherii mai mici trebuie sa fuzioneze cu alte banci de dimensiuni similare, pentru a reduce costurile operatiunilor si a conformitatii cu reglementarile si pentru a-si crește cota de piata, deoarece toti ofera, in esenta, acelasi produs, au mai spus acestia.
Fuziunea extinderii de produse. O fuziune extinsa de produse, cunoscuta si ca fuziune congenerica, este combinatia a doua companii care vand produse similare, dar nu neaparat concurente. Beneficiile fuziunii extinderii produselor sunt extinderea acoperirii clientilor si cresterea profiturilor. Specialistii in afaceri si markeitng au spus ca acest tip de fuziune este foarte comun in industria software-ului, unde o companie poate oferi un software de protectie impotriva virusilor, iar o alta companie poate oferi software de protectie financiara pentru datele financiare personale ale unei persoane. Ideea fuziunii acestor doua companii ar fi o idee buna, deoarece ambele produse ar fi aplicabile aceluiasi client, au mai spus acestia. Fuziunea de produse poate fi extinsa in mod continuu cu servicii si produse suplimentare, odata ce un client a fost achizitionat.
Organizatiile care exceleaza in dezvoltarea perspectivelor produc cu 50% mai multi clienti potentiali, care sunt gata sa cumpere. Mai bine, acesti clienti potentiali sunt pregatiti sa platească la un cost de achizitie de clienți cu aproximativ o treime mai mic. In timp ce multe fatete sunt implicate in multumirea potentialului client, o strategie este garantată pentru eficientizarea si consolidarea procesului - cadouri corporate pentru clienti potentiali.
Sugestia 1: cana de cafea cu marca. Cadourile personalizate pentru clientii viitorului nu sunt nejustificate. Este doar o chestiune de a renunta la extravaganta si de a te concentra mai mult pe personalizare si marketing personalizat. Astfel, cadourile personalizate de corporatie, cum ar fi canile de cafea cu marca, ar putea face diferenta. Arata interesul tau angajat fata de un om, fara a pune presiune nejustificata asupra acestuia.
Sugestia 2: terariu. Viitorii tai clienti corporativi - inca la finalul potential al calatoriei cumparatorului lor - pretuiesc ideile unice de cadouri pentru. De exemplu, un terariu este o modalitate excelenta de a arata o oarecare solidaritate corporativa. Ofera potentialilor clienti B2B sansa de a-si infrumuseta biroul si de a-si imbunatati mediul de lucru, astfel inct sa poata fi mai productivi.
Sugestia 3: incarcator portabil. Un incarcator portabil este un dispozitiv la indemana, daca nu chiar un dispozitiv obligatoriu in lumea digitala actuala, care nu-l va face pe un potential cumparator sa simta ca incerci sa-i cumperi loialitatea.
Sugestia 4: accesorii sportive. Aceasta sugestie face parte din categoria de cadouri pentru barbati si, ca toate celelalte sugestii, nu va functiona, neaparat, pe toti clientii potentiali. Cu conditia sa efectuezi pasii corecti de cercetare, poti oferi unui potential client corporativ un tricou sport (in mod ideal, cu brandingul tau peste tot).
Sugestia 5: sosete personalizate. Stiai ca exista sosete personalizate pentru potentialii tai care iubesc cainii? Poate fi un pic ciudat. Dar ideile unice de cadouri pentru clienti, ca aceasta, te deosebesc de multime si iti dovedesc ca vei oferi liderului atentia pe care o merita, odata ce se va alinia cu compania ta.
Sugestia 6: cadouri pe baza de cofeina. Gaseste o perspectiva de vanzari si, de asemenea, este foarte probabil sa găsesti si un iubitor de cafea. Desi te va ajuta sa ai o relație buna cu o persoana potentiala, sa stii ca le place consumul zilnic de cofeină.
Sugestia 7: alcool. Inca o data, trebuie sa te asiguri ca stii putin mai multe despre prospectul tau, inainte de a trimite un astfel de cadou. Nu toata lumea este un bautoare de alcool, iar unii oameni ar putea chiar sa fie jigniti de o astfel de oferta. Dar o sticla din bautura preferata a unui client poate aprinde flacara interesului oricarui client potential.
Sugestia 8: Carduri eGift. In ceea ce priveste cadourile pentru femei, pentru a-ti arata aprecierea unui client pentru ca a petrecut timp invatand despre ofertele tale, cardurile eGift merita sa fie luate in considerare. Conform temei acestui articol, asigura-te ca ai adunat suficiente detalii personale pentru a trimite un card eGift potrivit, personalizat, pentru o suma rezonabila, bugetata.
Sugestia 9: cosulete de cadouri. Sigur, cosurile unice pentru cadouri corporative merg dincolo de limite, fiind potrivite pe post de cadouri pentru colegi.
Odata cu fuzinea firmelor, putin peste 60% dintre toate companiile vor trimite cadouri corporative clientilor, partenerilor si angajatilor, pentru a-si demonstra recunostinta si aprecierea. In timp ce trimiterea de cadouri de afaceri este un gest minunat in sine, serveste si ca un punct de contact extrem de valoros, pentru a reitera valoarea pe care afacerea ta o ofera oamenilor foarte importanti de care depinde aceasta. Pentru majoritatea companiilor, voucherele de vacanta au devenit o practica standard. Oportunitatea de a crea legaturi mai puternice cu clientii si de a imbunatati angajamentul este prea valoroasă pentru a fi omisa.
Iata cateva motive pentru care cosul de cadouri corporative inca domneste ca dar de afaceri suprem.
Cosurile cadou au ceva pentru toata lumea Iti cunosti bine afacerea clientilor si stii cu adevarat cum adauga valoare produsul sau serviciul tau. Stii ce marime de camasa poarta acestia? Sau care este culoarea lor preferata? Sau hobby-ul lor preferat? Un cos cadou bine conceput si gandit va include articole pentru toata lumea.
Cosurile cadou sunt facute pentru a fi impartasite (si discutate!). Adesea, un cos de cadou corporativ trimis unei persoane va fi partajat echipei sau colegilor acelei persoane. Cosurile cadou sunt cu adevarat cadoul care continua sa se ofere! De obicei, un destinatar al cosului cadou va plasa cosul intr-o zona comuna a biroului, iar oamenii vor fi atrasi de puterile seducatoare ale acestuia...
Cosurile cadou sunt o optiune sigura. Acestea sunt substantiale si facute pentru a dura. Dupa cum s-a mentionat mai devreme, majoritatea companiilor vor trimite cadouri corporative clientilor odata cu fuziunea firmelor. Deci, este putin probabil ca darul tau sa fie singurul cadou de afaceri pe care il primeste clientul tau. Cosurile cadou sunt concepute pentru a fi consumate pe perioade lungi de timp, astfel incat actul tau de generozitate si recunostina va fi amintit zile sau chiar saptamani dupa sosirea cadoului.
Cosurile cadou incorporeaza marca ta cu gust. Cosurile cadou ar trebui sa includa marca si compania ta, dar nu in detrimentul cadoului in sine. Deoarece majoritatea cosurilor cadou au un numar mare de articole, poti fi cu adevarat creativ in ceea ce priveste modul in care iti incorporezi marca in cadou. De la panglica sau ambalaj pentru cadou de brand pana la cutii cu inscriptia brandului, exista mai multe moduri prin care poti marca articole fara a diminua valoarea cadoului.
Cosurile cadou ofera combinatii nesfarsite. Este important sa-ti pastrezi cadoul de afaceri proaspat an de an. Din fericire, exista nenumarate modalitati de a configura un cos cadou pentru a mentine cadoul distractiv, interesant si incitant. Schimbarea recipientului dintr-un cos intr-un turn de cadouri sau includerea articolelor de suvenir, cum ar fi un pahar de cafea de brand sau o sticla de apa sunt modalitati excelente de a oferi varietate si de a-ti incanta clientii si angajatii.
Cosurile cadou ofera o valoare ridicata si se potrivesc cu orice buget. Orice cos cadou bine construit va oferi o valoare mare de prezentare. Cand este facut corect, un cos cadou va fi placut din punct de vedere estetic, va oferi o mare varietate de articole care le plac oamenilor si se va incadra in bugetul tau.
Asadar, ideile creative de cadouri corporative pot demonstra cat de mult iti pasa de angajatii sau clientii tai si pot ajuta la crearea conexiunii in timpul distantarii sociale. De fapt, frecventa oferirii de cadouri corporative a crescut de cand munca de acasa a devenit o practica comerciala obisnuita. Potrivit unui sondaj, 66% dintre companiile care ofera mai multe cadouri fac acest lucru pentru a mentine angajatii motivati in momentele dificile.
Sursa foto: unsplash.com.
Nici o postare găsită
Scrie un comentariu